Sedm dní v listopadu, během kterých upozorňujeme na důležitost ochrany dětí před násilím v rodině. Přidejte se k nám s vaší firmou, aby bylo děti lépe slyšet!
Každé páté dítě v Česku je svědkem nebo přímou obětí násilí v rodině. Jen málo z nich ale najde odvahu o tom mluvit. Jenže ticho děti před násilím neochrání. Proto potřebujeme Vás, Vaše kolegy a kolegyně, Váš tým. Dejme těmto dětem společně hlas a postavme se za ně. Když se spojíme, budeme slyšet!
V minulých letech se přidalo přes 230 000 lidí. Buďte mezi nimi letos i Vy.
Sedm dní, kdy celá republika otevřeně mluví o tom, že násilí do dětství nepatří. Školy, firmy, instituce i jednotlivci pořádají akce, sbírky a workshopy. Každý se může zapojit podle svých možností.
BUBNOVAČKA (19. 11.)
Vrchol týdne a největší společná akce. V jeden den bubnujeme po celém Česku, protože ticho děti neochrání. Stačí pár minut a cokoliv, co vydává zvuk.
Co tím získáte?
Dáváte jasný signál, že vaše firma věří v odpovědnost a hodnoty. Podporou DĚTSTVÍ BEZ NÁSILÍ ukazujete, že bezpečné a šťastné dětství je priorita. A berete téma vážně.
Smysluplná zkušenost pro lidi ve firmě. Bubnovačka je jednoduchá aktivita, která možná na začátku působí trochu nezvykle, ale právě proto lidi rychle propojí. Z obyčejného bubnování se stane moment, kdy tým společně a jasně říká, že násilí do života dětí nepatří.
Pozitivní publicita – Bubnovačka a celý Týden za dětství bez násilí mají široké mediální pokrytí. Buďte vnímáni jako ti, kdo mají odvahu se postavit na stranu dětí.
A JAK SE TEDY ZAPOJIT?
Symbolické zapojení
Nemusí hned vymýšlet velkou akci. Každý symbolický krok má váhu: čím víc firem a organizací se přidá, tím silněji společně řekneme, že násilí do dětství nepatří. Buďte mezi nimi letos i Vy. Vyplňte přihlášku!
Vložte grafiku na LinkedIn, Facebook nebo Instagram.
Přidejte k ní krátký text (můžete použít náš návrh) nebo napsat vlastní.
3. Použijte hashtagy a označte nás
Hashtagy #DětstvíBezNásilí #Bubnovačka a označte @centrumlocika
4. Sdílejte během Týdne za Dětství bez násilí
Nejsilnější efekt má, když se grafika objeví právě 19. Listopadu. Tedy v den, kdy bude celá republika bubnovat.
Pokud chcete, můžete postnout i dřív (od 18. do 25. 11.).
Příklad textu k příspěvku: „Přidáváme se k Týdnu za dětství bez násilí. Protože každé dítě má právo na bezpečné dětství. #DetstviBezNasili #Bubnovacka
Aktivní zapojení
Chcete být součástí jinak než jen symbolicky? Aktivní účast může být silným zážitkem pro celý tým a šířit téma podpory ohrožených dětí dál: mezi kolegy a kolegyně, do jejich rodin i do širší komunity. Když se spojíme, budeme slyšet! Vyplňte přihlášku.
Možnosti:
1) Bubnovačka ve firmě (19. 11.) – stačí 10 minut a cokoliv, co vydává zvuk.
Vyfoťte nebo natočte krátké video a sdílejte ho v den konání akce, 19. listopadu.
2) Zaměstnanecká sbírka – jednoduchá forma pomoci pro dětské oběti násilí, kterým pomáháme v Centru LOCIKA
3) Charitativní běh nebo jiná sportovní aktivita – propojte vaše lidi a naše poslání, kterým je myšlenka na DĚTSTVÍ BEZ NÁSILÍ
Inspiraci pro firemní akce najdete ZDE. Každý krok se počítá - důležitá není dokonalost, ale to, že se přidáte.
Osvětové zapojení
Chcete dát svým zaměstnancům víc než zážitek? Vyplňte přihlášku. Nabídněte jim inspiraci k laskavému rodičovství, péči o sebe a ohleduplnosti k druhým. Díky tomu se téma Týdne za dětství bez násilí dostane přímo k lidem, kteří tvoří vaši firmu. A obohatí jejich každodenní život.
Jak to může vypadat:
1) Interní newsletter a infografiky Máme pro Vás připravenésrozumitelné materiály k tématům laskavé výchovy, sebepéče a respektujících vztahů. Stačí je jen rozeslat zaměstnancům nebo sdílet na intranetu.
2) Podpůrné materiály pro vaše lidi a jejich rodiny
Nabídněte svým lidem materiály od nás, které pomáhají dělat život laskavějším a ohleduplnějším: